مهم‌ترین طرح‌های اجرایی دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و سلامت در هرمزگان 

«جاودان» مهم‌ترین طرح‌های اجرایی دولت سیزدهم را در زمینه بهداشت و سلامت در این استان برشمرد.
کد خبر: ۶۶۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ - 22May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «غلامعلی جاودان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن عرض تسلیت شهادت خادم الرضا رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز و سایر همراهانشان، اظهار داشت: در دولت مردمی آیت الله رئیسی خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری در استان ما اتفاق افتاد که سبب توسعه عدالت در خدمات سلامت محور شد.

وی مهمترین اقدام انجام شده در دولت مردمی آیت الله رئیسی را تاسیس و راه اندازی دانشکده های علوم پزشکی شرق و غرب استان به محوریت میناب برای شرق  و بندرلنگه برای غرب استان برشمرد و افزود: به اهتمام مسئولین و حمایت های رئیس محترم جمهور این دانشگاهها در ماه گذشته استقلال کامل آنها اعلام و خدمات بهداشتی درمانی را در کنار آموزش برای مردم منطقه ارائه می‌دهند. 

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ یعنی از مهرماه سال گذشته در این شهرستان‌ها در رشته های مختلفی از جمله رشته های پرستاری ، مامایی،  کارشناسی بهداشت و تکنسین های فوریت های پزشکی جذب دانشجو انجام شده است، گفت: راه اندازی مرکز آموزش عالی بستک نیز یکی دیگر از اقدامات مهم و ارزنده دولت سیزدهم بود.

جاودان در ادامه پروژه‌های دیگر عمرانی در این دولت را احداث و بهره‌برداری از دو بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی کودکان و همچنین بیمارستان ۷۸ تخت خوابی بستک برشمرد و عنوان کرد:  در بحث تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانها نیز در طی این سه سال اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ضمن اشاره به نقش وجود تجهیزات از جمله دستگاه ام آر آی در تشخیص بیماری‌ها، تصریح کرد: به جهت توسعه عدالت در سلامت تامین سه دستگاه ام آر آی برای بندرعباس و شهرستان پارسیان و قشم انجام شد تا افراد در مناطق دور دستی از جمله پارسیان بتوانند از خدمات تشخیصی سلامت بهره مند شوند، همچنین تعدادی سی تی اسکن و  تجهیزات دیگر به مجموعه درمان که حدود ۷۰ مورد است اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد:  از دیگر اقدامات مهم تسریع در پیشرفت پروژه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی شهر بندرعباس است که پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت پروژه انجام شده بود و در حال حاضر ۸۸ درصد پروژه پیشرفت داشته و آیت الله رئیسی تاکید داشتند که تا پایان سال ساخت این بیمارستان پایان یابد.

 همچنین پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب نیز با حمایت های انجام شده  توسط دولت حدود ۸۰ درصد پیشرفته است.

جاودان یادآور شد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی در حوزه بهداشت حدود  ۸۰ تا  ۹۰ پروژه به بهره‌برداری رسید و در مناطق روستایی و در مناطق دوردست و همچنین بعضی مناطق شهری مراکز بهداشتی درمانی  و خانه‌های بهداشت احداث شد. در این دولت در بحث باروری و کمک به زوج های نابارور توفیقات زیادی داشتیم، از جمله در میناب و درذبندر لنگه خدمات تخصصی ناباروری و در شهر بندرعباس مرکز درمان فوق تخصصی نازایی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) راه اندازی گردید که در آنها خدمات با تعرفه دولتی ارائه می شود و تا کنون تعداد زیادی زوج‌های نابارور در این مراکز شناسایی و تحت درمان هستند و خبر خوب آنکه  تعدادی از این عزیزان نیز صاحب فرزند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دریافت مجوز جذب ۲ هزار  نیرو برای استان را از دیگر برکات این دولت برشمرد و اضافه کرد: از صمیم قلب  به مردم شریف ایران از دست دادن چنین خادمی را  تسلیت گفته  و امیدوارم خداوند به ما توفیق بندگی و  ادامه مسیر روشن ایشان که خدمت به خلق  است را بدهد  و خوشا به سعادت آیت الله رئیسی و هم رزمانشان که در راه خدمت به مردم شهید شدند.

وی در پایان از مردم فهیم و غیور استان هرمزگان و کشور عزیز و پهناور ایران، که قدرشناس خادمان بی‌ریا و مردمی خود هستند و پرشور در صحنه حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار